Time for puppets! – czyli jak i po co wykorzystywać pacynki na zajęciach językowych
source
Do wprowadzania członków rodziny idealne.
Jak widzicie w Internecie pacynek na palce nie brakuje. Do wyboru, do koloru. Raz kupione na pewno przetrwają lata.
Fajne są też te większe, na rękę. Oto kilka przykładów:
Tych większych pacynek jest dostępnych chyba dużo więcej niż tych mniejszych.
Ja używam tygryska i papugę (zrobiłabym zdjęcie, ale leżą zakopane gdzieś głęboko w pudle [przeprowadzka]).
Często w zestawach nauczycielskich można znaleźć pacynkę i naprawdę warto wpleść ją w lekcję, bo dzieciaki mają niesamowitą radochę z tego 🙂
Hello/Goodbye
Wydaje mi się, że przywitania i pożegnania z uczniami to momenty, w których pacynki są używane najczęściej. Warto założyć na rękę/palec pacynkę, zmienić głos i w ten sposób przywitać się z uczniami. Bawmy się Naszym głosem, modulujmy go! Ja, osobiście, bardzo często zmieniam głos, raz jest piskliwy, raz jest przyciszony, raz głośniejszy i co od razu daje się zauważyć, wzbudza to zainteresowanie uczniów i przyciąga ich uwagę.
Behaviour
Fajnie wykorzystać puppets do dawania pochwał, ale także do uspokajania niegrzecznych uczniów.
„Good job!”
„Excellent!”
„Mind your manners!”
„Speak English boys/girls”
Gdy w klasie jest bardzo gwarno, zakładam pacynkę i szeptem zwracam się do klasy i nagle odkrywam, że robi się cisza i wszyscy kierują wzrok na mnie. Działa!
Banalne komendy zmieniają wydźwięk gdy mówi to zmienionym głosem pacynka.
Taka papuga może na dodatek „dziabnąć” w nos niegrzecznych uczniów [joke] 🙂
Songs
Jest wiele piosenek, przy których można wykorzystać puppets.
Szczególnie lubię Super Simple Songs i chociażby One Little Finger.
Dzieciaki uwielbiają śpiewać tę piosenkę i pokazywać dane czynności. Spróbujcie jednak dać każdemu uczniowi jedną pacynkę do założenia na palec (jak macie ich więcej to po jednej na jedną rękę) i wykonywać czynności z pokazywaniem części ciała za pomocą pacynek. Ci młodsi naprawdę to lubią.
Albo spójrzcie na to:
Storytelling
Jest mnóstwo historyjek, książeczek dla dzieci, które możemy opowiadać wykorzystując przy tym finger puppets. Oby tylko w historyjce nie było za dużo bohaterów, ale jeśli jest ich dwóch, trzech to nie powinno być to problemem. Jesteśmy narratorami, pacynki bohaterami. W trakcie czytania/opowiadania zmieniajmy głosy a na pewno zainteresuje to Naszych uczniów.
I’m hungry!
Inna zabawa, do której wykorzystamy, tym razem pacynki na rękę, to I’m hungry!. Już piszę na czym polega. Grać możemy całą grupą lub w parach. Potrzebne będą: pacynka na dłoń (lub pacynki) i obrazki z jedzeniem lub sztuczne jedzenie. Najlepiej gdy na początku siedząc w kółku nauczyciel rozłoży obrazki z jedzeniem na dywanie, założy pacynkę i mówi zdania „I’m hungry! I want to eat a banana„. Zadaniem uczniów jest nakarmienie pacynki i wkładanie jej do buzi podanych produktów. Można też na nieco inny sposób „I am hungry! I want to eat something sweet!”. Uczniowie wybierają coś słodkiego, a gdy zbliżają to do pacynki nauczyciel pyta „What is it?” i uczniowie odpowiadają.
Dużo śmiechu jest przy tym gdy pacynka komentuje jedzenie i mówi „It’s delicious!”, „Disgusting!” itp.
Paulina
30 sierpnia, 2015 @ 10:50
Chyba mam kolejny punkt na mojej shopping list 🙂 cudowne są
HummingbirdELS
28 sierpnia, 2015 @ 13:21
Pacynki są lubiane przez dzieciaki 🙂 Fajny wpis! Ja zapraszam na swojego bloga, jeśli ktoś to czyta do 06.09.15, aby wygrać pacynki i móc je wykorzystać tak, jak zaproponowała Dominika 🙂 http://hummingbirdels.blogspot.com
Let's read in English
28 sierpnia, 2015 @ 13:08
Pacynki (w szczególności w nauczaniu najmłodszych) to konieczność! Rzeczywiście fajnie mieć konkretna pacynkę, z ktora dzieci sa zaznajomione i używać jej do konkretnych celów – tak jak wspomniałaś o zachowaniu dyscypliny.
Maluchy tez maja frajdę jak mogą samodzielnie wykonać papierowe pacynki a potem użyć je do odgrywania ról. Storytelling i pacynki – jak najbardziej. Ostatnio popularne zrobiły sie pacynki zrobione z drewnianych łyżek – takie jak tu :https://m.facebook.com/pages/Natalies-Story-Spoons/1083391908356321?sk=photos_stream