Adults/Dorośli Games/Gry Speaking/Mówienie Teenagers Vocabulary/Słownictwo
The sounds of English – bingo
Czy wprowadzanie symbole fonetyczne na swoich zajęciach?
Uczycie swoich uczniów rozróżniać krótkie i /ɪ/ od długiego /iː/ ?
Specjalnie dla mojej grupy A2- B1, która bardzo interesuje się tym tematem i z którą regularnie pracujemy nad poszczególnymi dźwiękami przygotowałam ćwiczenie powtórkowe w postaci gry – bingo.
Oto plansze do gry. Każdy z uczniów dostaje po jednej planszy.
Bingo boards:
Potrzebujemy również bingo cards:
W celu pobrania kart należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na obrazek i „zapisz grafikę”,
Karty bingo trzeba wyciąć.
Jak grać?
Każdy uczestnik dostaje planszę. Kolejno pokazuje i „czytam” kartę z symbolem fonetycznym. Zadaniem graczy jest poszukać na swojej planszy wyrazu, który zawiera dany dźwięk. Jeśli znajdą taki wyraz, głośno go podają, a nauczyciel koryguje czy faktycznie jest tam ten dźwięk i uczeń ma rację, czy może się pomylił. Jeśli uczeń ma rację, przekreśla wyraz (jeśli chcecie wykorzystać karty jednorazowo) lub zakrywa czymś (jeśli karty są zalaminowane). Osoba, która przekreśli/zakryje wszystkie wyrazy na swojej planszy wygrywa.
Ważne by na bieżąco korygować uczniów.
Jak myślicie, przyda się na Waszych zajęciach?