Passive Voice
Dzień dobry 🙂
Ruszam z „akcją reaktywacją”, tym razem na serio 🙂
W te wakacje prowadzę różne wakacyjne kursy, głównie dla nastolatków (tak,są tacy, którzy chcą szkolić swój angielski w wakacje) i dorosłych. Z tej okazji, stworzyłam dużo nowych materiałów, których głównym założeniem jest ćwiczenie gramatyki przez mówienie, ale nie tylko.
Będę regularnie dzielić się materiałami i pomysłami na ich wykorzystanie.
Na pierwszy rzut idą materiały związane ze stroną bierną – Passive Voice.
🔺losujemy kartę i opisujemy słowo w stronie biernej używając podanych trzech czasowników
🔺losujemy kartę, nie pokazujemy jej nikomu, opisujemy słowo używając co podane czasowniki w stronie biernej, a reszta grupy/nauczyciel zgaduje słowo
🔺 bierzemy jedną kartę i zadajemy partnerowi (praca w parach) lub grupie pytanie w stronie biernej używając jednego z podanych czasowników np.: „When was the Eiffel Tower built?”. Jest to trudniejsze zadanie, bo zadawanie pytań zawsze jest bardziej wymagające. Uczniowie mogą zrobić to pisemnie. Jeśli pracujemy z grupą, mogą układać pytanie do tej samej karty – zobaczymy jak zróżnicowane były ich pomysły
🔺gra „taboo”, czyli uczeń losuje kartę, nie pokazuje jej nikomu, a jego/jej zadaniem jest opisanie wyrazu w stronie biernej nie używając żadnego z podanych czasowników. Nie jest to łatwe zadanie, ale moi 17-latkowie dali sobie radę, chociaż musieli bardzo intensywnie ruszać głową 🙂 Za opisanie słowa i odgadnięcie go przez kogoś opisujący dostawał +10 pkt. Za zdanie bez strony biernej -3 pkt i za użycie słowa z karty również -3 pkt.
Jako zadanie domowe chętni mieli odnalezc ciekawostki dotyczące różnych przedmiotów i zapisać je w stronie biernej. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji!
Polecam również domino, które stworzyłam dla jednego z wydań EnglishLand, które mozecie pobrać tu. Wydanie March/April 2018 – Past Simple Passive. Domino wygląda tak (w magazynie wersja do pobrania bez tego wielkiego napisu :)).
Aaaa, i jeszcze jedna rzecz!
Wykorzystałam pomysł dr Żylińskiej, która kiedyś podczas jednego z webinarium mówiła o wykorzystaniu m.in. oryginalnych zdjęć pokoi/biurek uczniów.
Uczniowie dostali zadanie sfotografować jakieś pomieszczenie lub przedmiot typu biurko/otwarta lodówka, stół kuchenny. Miały być zdjęcia, które obrazowałyby sytuację „przed” i „po”. Zdjęć można było zrobić więcej niż tylko jednego miejsca i mogły być zrobione na przestrzeni kilku dni (mieli na to tydzień). Zdjęcia wysyłali mi na komunikatorze lub mailem. Ja zrobiłam z nich kolaż (zdjęcie przed i po) i opisywaliśmy „What has been changed?/What work has been done?”.
Zdjęcia były świetne, bo były bardzo urozmaicone, biurko, kosz na pranie, stół kuchenny, taras, samochód w środku itd.
DB
17 maja, 2021 @ 19:45
Dziękuję
Joanna
8 stycznia, 2020 @ 22:47
Naprawdę świetne pomysły – jak zawsze. Dziękuję!
Tatiana
14 lutego, 2019 @ 07:01
Thank you very much!!!! Thank you for sharing! You do the really nice job!
English Teacher
9 lipca, 2018 @ 07:47
Pomysł na zdjęcia PRZED i PO rewelacja! Present Perfect przestanie być zagadka�� Rezultat widoczny na zdjęciu!
Izabela
5 lipca, 2018 @ 13:45
Bardzo fajny pomysł z kartami! Moi uczniowie uwielbiają grę taboo, a to taka rozszerzona jej wersja 😀 Dawno nic nie laminowałam, dziękuję 🙂