Project work/Projekt Songs/Piosenki Super Simple Songs Vocabulary/Słownictwo Winter/Zima Young Learners/Dzieci
I have got _______________ hat and _________________ scarf.
Let’s build a snowman
Let’s build a snowman
W ramach zimowych zajęć zrobiłam z dzieciakami project work ‘Snowman”.
Celem tych zajęć było powtórzenie słownictwa związanego z:
· częściami ciała (eyes, head, nose, mouth, neck, arms),
· ubiorem (hat, scarf)
· słówkami typowo związanymi z bałwanem i zimą (snow, snowflakes, buttons, a carrot nose).
Na początku zajęć zaśpiewaliśmy piosenkę Super Simple Songs „I am a little snowman” , której uczyliśmy się na poprzednich zajęciach wraz z elementami bałwana :
Wcześniej przygotowałam prosty szkic bałwana oraz powycinałam kapelusze, szaliki, guziczki i nosy z kolorowego papieru.
Każdy uczeń dostał niebieską kartkę papieru A5 oraz szkic bałwana, który musiał samodzielnie wyciąć i nakleić na kartkę. Wcześniej zrobiłam małe przemeblowanie w klasie i połączyłam ze sobą kilka stolików, żeby wszyscy siedzieli blisko siebie.
Kolejno zadawałam pytania „What has a snowman got on his head?” . Gdy dzieci odpowiedziały wysypywałam z odpowiedniej koperty kapelusze i każdy wybierał jaki chce kolor i przyklejał na swoją kartkę. I tak kolejno z szalem, nosem i guzikami. Na końcu zapytałam „What’s missing?” i dzieci musiały wymienić wszystkie rzeczy, które brakują bałwanowi (eyes, mouth, arms) i je dorysować.
W kolejnej części zajęć dzieci (zarówno grupa 5-6-latków, która zna już wiele liter i bardzo dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem zapisu graficznego wyrazów, jak i 1-2 klasa szkoły podstawowej) dostały karteczki z częściami bałwana, które musiały wyciąć, dopasować do swojego rysunku i przykleić pod odpowiednim elementem.
SNOWMAN
|
A HAT
|
A SCARF
|
EYES
|
A NOSE
|
BUTTONS
|
ARMS
|
Na zakończenie zajęć każdy musiał opisać swojego bałwana używając czasownika ‘have got’, który znają. Młodsze dzieci zaczynały mówiąc „I am a little snowman. I’ve got…”, a starsze do opisu używały 3 os.l. poj.
1-2-klasa jako zadanie domowe dostały dokończenie opisu bałwana zgodnie ze swoim obrazkiem.
I am a ________________________ .
I have got two black ______________ and ______________ nose.
I have got _______________ hat and _________________ scarf.
I have got ______________ buttons.
A oto rezultat Naszej pracy 🙂
Margarita Wrona-Korkmaz
26 września, 2015 @ 18:29
Bardzo fajny blog !!! Dziekuje za inspiracje. Pozdrawiam