KABOOOOOOOM
Kaboom na pewno już znacie, a jeśli nie to szybko możecie nadrobić czytając ten wpis.
Wprowadziłam kilka zmian do gry i wyszło coś naprawdę fajnego.
Grę zrobiłam dla klas 3, ale grałam również z klasą 4 i po odjęciu kilku kart z klasą 2.
Już wyjaśniam, krok po kroku, zasady.
1. Karty trzeba wydrukować na grubszym papierze (ja drukowałam z kolorowym rewersem), tak aby karty nie przebijały. To bardzo ważne.
2. Karty rozkładamy na stole, uczniowie kolejno losują karty i wykonują polecenie.
⏩ obrazek – nazwij lub ułóż zdanie z wyrazem
⏩ pytanie – przeczytaj i odpowiedz na nie
⏩ liczba – przeczytaj ją
⏩ godzina – przeczytaj
⏩ polecenie typu „Nazwij…”
⏩ przetłumacz – są tylko 3 takie karty, zawsze można je odjąć z gry jeśli komuś się nie podobają 🙂
Cyfry na dole kart (+1/+2/+3/+4/+5/+6) mówią nam o tym ile punktów zdobywa uczeń jeśli poprawnie wykona polecenie.
Jeśli odpowiedz jest błędna, wspólnie ją poprawiamy i kartę z powrotem odkładamy do puli kart.
W grze biorę udział karty: KABOOM i ATTACK.
Jeśli uczeń wylosuje kartę KABOOM traci tyle kart ile jest podanych na karcie (np. -2 – oddaje 2 karty). Uczeń sam wybiera karty, które traci (uczniowie wybierają karty z najmniejszą ilością punktów i to jest ok.) Kartę Kaboom odkładamy na bok (nie bierze już udziału w grze), a karty, które stracił gracz wracają do gry (mieszamy je z pozostałymi).
Co robi ATTACK? Uczeń, który wylosuje kartę z napisem Attack może zaatakować innego/innych ucznia/uczniów i ukraść mu/im karty. Ilość kart, które może „ukraść” jest podana na karcie (np. +1/+3). Uczeń nie może wziąć więcej niż 1 kartę od jednej osoby (chyba, że jest za mało graczy wtedy może wziąć max 2 karty od jednej osoby). To „złodziej” decyduje, które karty chce wziąć więc to raczej oczywiste, że będzie brał te najbardziej punktowane.
Karta Attack odpada z obiegu.
Na końcu liczymy punkty i wygrywa osoba, która ma ich najwięcej 🙂
Udostępniam Wam również szablon, tak abyście mogli wstawić swoje polecenia dostosowane do Waszych grup. Pamiętajcie jednak, że szablon (niby kilka kratek i wypisane punkty) jest objęty prawami autorskimi i jeśli publikujecie w Internecie swoją wersję gry z użyciem mojego szablonu powinniście podać jego zródło 🙂
Pictures – designed by Freepik
________________________________________________________________________________
Print out the cards and laminate them.
Lay out the cards faced down on the table or floor. The first player chooses a card and turns it over.
⏩ picture – what is it? – name the picture
⏩ question – answer it
⏩ number – read it
⏩ time – tell the time
⏩ Name…
The numbers on the cards say how many points Ss get for answering the question.
KABOOM – if a student chooses one of the „kaboom cards”, he/she loses one or more cards (depending on the number written on the card). The kaboom card is put aside and the task cards are back in the game.
ATTACK – if a student takes a card that says „Attack”, he/she can attack his/her friends and steal their cards (how many cards? It depends on the number written on the card). I don’t allow my Ss to „steal” all the cards from just one person (not fair). The attack card is put aside.
sylwia
6 listopada, 2018 @ 21:04
a skąd takie piękne tło?
Dominika
7 listopada, 2018 @ 13:47
Freepik.com i to z darmowej wersji 🙂
Funglish
16 stycznia, 2018 @ 21:15
Mogąodpowiadać na pytania z kart, które zabierają, ale nie jest to u Nas zasadą 🙂
Magda C. (Little English Playground)
16 stycznia, 2018 @ 21:13
Suuuuper!
A żeby atak się powiódł należy odpowiedzieć na pytania/wykonać zadania? :>