House
Zaczęłam z jedną grupą omawiać temat „House„. Grupa 7-8-latków, którzy podstawowe słówka takie jak nazwy pomieszczeń i przedmioty typu table, desk, chair, window znają już od dawna. Zaczęłam szperać w Internecie w poszukiwaniu jakiś fajnych kart obrazkowych, znalazłam ich trochę, ale nic nie przypadło mi do gustu tak bardzo, żebym mogła wykorzystać je na zajęciach. Tak wiec, po staremu, zrobiłam swoje flashe.
Tym razem wszystkie są z nazwami, bo takie były mi najbardziej potrzebne.
Zbiór wszystkich obrazków do pobrania w pliku Word lub PDF
Polecam też zabawę, którą przygotowała Extrovertic4kids – „Hide and seek in the house”.
Użyłam na wielu zajęciach i sprawdza się rewelacyjnie!
Przy okazji tematu House czytamy również „Spot’s Birthday Party”
Spot ma urodziny i razem ze swoimi przyjaciółmi-zwierzętami bawi się w chowanego.
Oglądamy obrazki i zgadujemy kto ukrył się pod kocem/stołem/ w szafce/za drzwiami itp.
Uczniowie razem zgadują jakie zwierzęta ukryły się w danych miejscach.
Na końcu zamykam książkę i sprawdzam czy zapamiętały gdzie się ukryły zwierzęta. Bardzo fajna książeczka na powtórkę prepositions.
Gramy też w „statki”. Przygotowałam tabelki dla uczniów.
Każdy z nich dostaje jeden taki arkusz (dwie tabelki). W górnej tabelce musi umieścić po jednym krzyżyku przy każdej czynności/miejscu. W sumie rysuje 4 krzyżyki.
Pracując w parach, odgradzają się, żeby nie podglądać, zadają sobie nawzajem pytania typu „Do you have breakfast in the bedroom?”/”Do you watch TV in the bathroom?”.
Odpowiadają „Yes, I do.” lub „No, I don’t.” Ich zadaniem jest zgadnąć gdzie przeciwnik postawił krzyżyki. Ich stwierdzenia nie muszą być prawdziwe, żeby było trudnej to i śniadanie można jeść w łazience 🙂 Bardzo fajne ćwiczenie na tworzenie pełnych pytań i krótkich odpowiedzi. Przy okazji powtarzamy czynności i pomieszczenia.
Download
Ćwiczenie na słownictwo.
Ostatnio kupiłam takie fajne pieczątki z literkami (Tiger rządzi!).
Robiliśmy mini słowniczki obrazkowe i tym razem zamiast tradycyjnie podpisywać obrazki użyliśmy pieczątek.
Funglish
16 listopada, 2015 @ 22:02
Oczywiście 🙂 Proszę kliknąć zdjęcie i ponownie kliknąć prawym przyciskiem i "zapisz obraz jako". Nie traci nic na rozdzielczości.
Anonimowy
16 listopada, 2015 @ 22:00
Czy tę grę można pobrać?
londonopoly
15 listopada, 2015 @ 15:54
Gra w statki jest super, też z niej często korzystam przy powtarzaniu słownictwa, ale na taką formę jeszcze nie wpadłam, dzięki 🙂
Marzena Jastrzębska
15 listopada, 2015 @ 15:54
świetna robota!
Zuzinkowa Mama
15 listopada, 2015 @ 12:21
Dziękuję za wskazówki 🙂
Funglish
15 listopada, 2015 @ 11:30
Rysunki pochodzą z darmowej grafiki (sweetclipart.com, openclipar.com, pixabay.com). Karty robię w programie PicMonkey. Podstaw nauczyłam się dzięki Head Full of Ideas – http://www.fullofideas.pl/2015/04/make-you-own-flashcards-tutorial.html a reszta to praktyka.
Zuzinkowa Mama
15 listopada, 2015 @ 11:26
Rewelacyjna realizacja tematu! Na pewno skorzystam z gry. Z flashów też chętnie, ale oczywiście jak to zawsze jest z flashami – nigdzie nie znajduję dokładnie takiego kompletu, jakiego mi potrzeba. Napisałaś, że zrobiłaś je sama – tzn. narysowałaś też sama? Czego do tego używasz, jeśli to nie tajemnica?
Pozdrawiam!
Pani Miss Jola
15 listopada, 2015 @ 10:38
Bardzo fajne!
Let's read in English
14 listopada, 2015 @ 21:06
Cudne karty, książeczka swietnie dobrana do tematu, nic dodać , nic ująć tylko polecać dalej. Super!