Passive Voice
Dzień dobry 🙂 Ruszam z „akcją reaktywacją”, tym razem na serio 🙂 W te wakacje prowadzę różne wakacyjne kursy, głównie dla nastolatków (tak,są tacy, którzy chcą szkolić swój angielski w wakacje) i dorosłych. Z tej okazji, stworzyłam dużo nowych materiałów, których głównym założeniem jest ćwiczenie gramatyki przez mówienie, ale nie tylko. Będę regularnie dzielić się […]
5 pomysłów na przedwakacyjny speaking – ahoj przygodo!
Dzień dobry! J Jak pewnie zauważyliście ostatnio trochę mniej mnie na blogu, ale nie zapomniałam o nim i o Was całkowicie. Don’t worry J Dziś wracam z wyjątkowym wpisem. Wyjątkowym, bo jest on częścią akcji High5. Mam nadzieję, że ta nazwa nie jest Wam już opcja. Wspólna akcja blogujących anglistek, tym razem piszemy o […]
Reported Speech Game
Dzielę się nowymi kartami, które przygotowałam z myślą o moich starszych uczniach uczących się teraz Reported Speech. Z kart można stworzyć grę planszową (rozkładamy karty, bierzemy pionki i przesuwamy się po polach, czyli kartach, a cytaty zmieniamy na stronę zależną). Karty możemy wykorzystać nie tylko jako grę planszową, ale po prostu zdania do przekształcenia i […]
Ubraniowy ciąg dalszy
O ubraniach było już wiele razy (click,click, click, click), ale obiecałam podzielić się kilkoma nowościami. W którymś z tych wpisów wrzucałam szablon pralki do prania. Ja zazwyczaj korzystałam z kartonowej, która była dołączona do jednej z gier Orchard Toys. W zeszłym roku robiłam z dziećmi pranie używając ubrań wyciętych z filcu. Ubrania świetne, ale na […]
Spelling
Nowe ćwiczenie, którego celem jest powtórzenie słownictwa oraz pisowni, a przy okazji można również powtórzyć literowanie. Do gry potrzebujemy jedynie: – wydrukowanych i zalaminowanych plansz, – kostki, – mazaka do tablic suchościeralnych. Uczeń rzuca kostkę i jego zadaniem jest zapisanie wyrazy, który znajduje się pod wyrzuconą cyfrą. Jak tylko wrócę do pracy po L4 mam […]
I spy with my little eye…
Kilka pomysłów na wykorzystanie obrazka na zajęciach: uczniowie (w parach lub grupach) mają kilkadziesiąt sekund podczas, których przyglądają się obrazkowi i zapamiętują jak najwięcej elementów. Po określonym czasie nauczyciel zabiera plansze, a uczniowie wypisują nazwy rzeczy, które zapamiętali. w małych grupach, najmłodsi uczniowie muszą oni jak najszybciej znalezc wymieniony obrazek uczeń wybiera jeden obrazek, […]
