At the greengrocer’s
Dzień dobry!
Dziś będzie owocowo-warzywnie, bo chce pokazać Wam z czego składa się najnowszy zestaw, który właśnie trafił do mojego sklepu. Materiały, które kosztowały dłuuuugie godziny wyszukiwania grafiki i dostosowywania jej do materiałów, tworzenie szablonów, wymyślanie sytuacji itd. Chciałabym pokazać Wam co zawiera cały zestaw.
SŁOWNIKI
Mini słownik z owocami oraz warzywami. Każdy zawiera 33 słówka. Każde słówko napisane jest w liczbie pojedynczej i nie zawiera przedimków (obrazki są różne – owoce w całości, w plastrach, połówki). Chciałam zachować spójność – stąd brak przedimków i liczba pojedyncza.
BINGO
Liczba plansz: 12 + 2 puste (szablon)
Rozmiar kart: dwie plansze na kartce A4
Dwanaście kart – każda zawiera różne owoce i warzywa rozłożone w różnych miejscach. Nie na każdej planszy jest to samo słownictwo.
Jak w to grać:
Każdy uczeń/para otrzymuje jedną planszę bingo. Uczniowie, po kolei, nazywają jedno warzywo/owoc ze swojej planszy i przykrywają je żetonem/skreślają/zasłaniają jakimś małym przedmiotem i tak samo robi każdy, kto ma to słowo na swojej karcie. Wygrywa osoba lub drużyna, która jako pierwsza zakryje pięć obrazków w jednej linii. Oczywiście zasady można dowolnie modyfikować.
Po co szablon:
Uczniowie zamiast gotowych plansz mogą dostać szablon i sami wpisać wybrane owoce/warzywa korzystając ze słowników obrazkowych.
TŁUMACZENIA FRAGMENTÓW ZDAŃ
Zadanie polegające na tłumaczeniu fragmentów zdań podanych w nawiasie.
PLAKATY
Pięć plakatów: trzy zawierające owoce i warzywa i dwa z daniami/produktami warzywno-owocowymi np.: ciasto marchewkowe, jogurt truskawkowy, kanapka z awokado. Plakaty noszę tytuł „Let’s talk about…” i służą głównie jako „wywoływacz” rozmów. Uczniowie mogą:
- mówić co lubią, a czego nie lubią,
- zadawać pytania „Have you ever…?” i rozmawiać o doświadczeniach smakowych
- ćwiczyć pytanie 'Would you like…?”
- bawić się w sklep/restaurację i prosić o różne produkty (w Zoomie lub na tablicy można dopisać ceny poszczególnych rzeczy),
- opisywać rzecz – reszta musi zgadnąć co to,
- pracując z plakatami warzywno-owocowymi – wymyślać co można z nich zrobić np. tomato: tomato soup, tomato sandwich, tomato sauce, gazpacho, ketchup
KARTY Z SYTUACJAMI W WARZYWNIAKU
Moja ulubiona część zestawu. 18 kart z krótkim opisem sytuacji w języku polskim. Uczniowie wyobrażają sobie sytuację i albo robimy monologi – uczeń mówi swoją część (np.: prosi o jakieś produkty, pyta o drogę do bankomatu) lub odgrywamy dialogi (zawsze wybieram tę formę – angażuje więcej osób i jest dużo ciekawsza).
Karty można pobrać w aż czterech różnych rozmiarach. Największy rozmiar sprawdzi się doskonale na zajęciach online. Ja wybrałam rozmiar – cztery karty na A4.
Wszystkie materiały dostępne są tylko w zestawie – nie sprzedaje pojedynczych gier/ćwiczeń. Do końca przyszłego tygodnia (23.08) możecie kupić je z 20% rabatem. KLIKNIJ TU, ABY PRZEJŚĆ DO SKLEPU.
Kate B. Bożena ;)
16 sierpnia, 2020 @ 13:12
Domi, jesteś niezastąpiona! <3
Dominika
16 sierpnia, 2020 @ 17:34
Dziękuję