What’s up?
Can you guess…what’s up? – czyli kilka słów o grze
- Animals
- Transport
- People
- Sports
np.: Is it an animal? Is it a farm/wild animal? Is it a pet? Is it big/small? Can it fly? Can it jump? Is it brown? Has it got four legs?
Jeśli uczeń ma problem ze zgadnięciem – podpowiadamy. Jeśli młodsi uczniowie nie znają jeszcze odmiany czasownika „have got” można zadawać pytania z użyciem 1 os.l.poj. Have I got big ears? (przy czym 1 os.l.poj używamy również w pytaniach z czasownikiem „to be” Am I a pet? )
Z klasami 4-6 gram używając już wszystkich czterech kategorii. Jest to świetna gra na podsumowanie/przypomnienie czasownika 'to be’, 'have got’, 'can’. Zmusza do myślenia i tworzenia pytań z użyciem tych czasowników.
Ze starszymi uczniami dobrze jest wprowadzić limit pytań, wtedy będą myśleć bardziej logicznie i nie będą rzucać pytań na wiatr 🙂
Gra w tej formie sprawdziła się również na zajęciach z gimnazjalistami, a także dorosłymi, przy czym mieliśmy kupę śmiechu i doskonale się bawiliśmy.
Jeśli gramy w What’s up? z malutka grupą (max. 4 osobową) możemy wszystkim uczestnikom zabawy założyć opaskę na głowie i dla każdego wybrać kartę. Wtedy na zmianę będą zadawać pytania i kto pierwszy odgadnie słowo wygrywa.
Świetne z tej gry są też karty same w sobie, które można wykorzystać w różnych celach, nie tylko w trakcie gier. Mogą służyć jako flashcards do nauki słownictwa, a także jego utrwalania (What’s missing?/ Order the cards/ Snap the word itp.).
Gorąco polecam !
Kasia
2 stycznia, 2017 @ 11:00
Ale ta gra fajna, nigdy wcześniej nie grałam, z chęcią spróbuję 🙂
Ilona
7 marca, 2015 @ 19:21
Nie znałam tej gry. Świetna!