What’s missing? – prezentacja (opis obrazka)
Postanowiłam przygotować prezentację, którą wykorzystam na zajęciach na poziomach A2-B1+.
W prezentacji, którą możecie pobrać z dzisiejszego wpisu znajdziecie różne zdjęcia. W każdym zdjęciu wycięty został fragment grafiki. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie co kryje się pod znakiem pytania postawionym w wyciętym fragmencie. Zadajemy uczniom dodatkowe pytania. Następnie, pokazujemy uczniom całość zdjęcia.
Możemy również nieco urozmaicić pracę z prezentacją:
- w celu odszyfrowania co kryje się w wyciętym fragmencie uczniowie mogą zadawać pytania nauczycielowi lub grupie uczniom, którzy mają dostęp do zdjęcia w całości, którzy mogą udzielać tylko odpowiedzi tak lub nie. Np. Is it an animal? Can you eat it?
- zdjęcia możemy wykorzystać do ćwiczenia opisu ilustracji
- zdjęcie może być bazą do konwersacji
- dzielimy uczniów na drużyny. Każda z nich otrzymuje jedną ilustrację. Zadaniem grupy jest przygotować wywiad pomiędzy bohaterami zdjęć, a dziennikarzem/świadkiem sceny.
Wywiady udają się nawet jeśli bohaterem zdjęcia jest zwierzę lub małe dziecko, które jeszcze nie mówi. Na końcu prezentujemy zdjęci, które opracowała drużyna, a uczniowie odgrywa dialog – wywiad.
Inspiracją do tego ćwiczenia była Aniela Tekiela i materiał Zagadkowe ilustracje, które przygotowała dla National Geographic Learning.
Podoba Wam się prezentacja? Użyjecie jej na zajęciach?
Joanna
3 lutego, 2019 @ 18:32
Absolutnie fantastyczne! Gratulacje:)
Aneta
15 października, 2018 @ 19:22
Genialne, przetestowałam na córce, bardzo się spodobało! Dziękuję!
Nina
15 sierpnia, 2018 @ 16:50
Super kreatywne zadanie !!!
Monika
10 sierpnia, 2018 @ 11:34
Super!!!!
Ewelina Pomysły przy tablicy
9 sierpnia, 2018 @ 19:02
Super pomysł!
Anna
7 sierpnia, 2018 @ 09:59
Super do wyświetlenia na tablicy! Wielkie dzięki!
Hania
7 sierpnia, 2018 @ 09:49
Wspaniałe ćwiczenia! Rozwijają wyobraźnię