Flashcards/Karty obrazkowe Games/Gry Grammar/Gramatyka Speaking/Mówienie Teenagers Vocabulary/Słownictwo Young Learners/Dzieci
Vocabulary Mix
Bardzo często robię takie plansze z mixem różnego słownictwa. Karty sprawdzają się zarówno wycięte, jak i jako plansza. To i to ma swoje zastosowania.
Te, konkretne karty, wykorzystałam z klasami od 2 do 8, z każdą na inny sposób. Opiszę kilka z nich.
Wycinamy karty.
- Losujemy karty i nazywamy. Aktywność możemy potraktować jako grę (wybieramy tylko słownictwo, które nasi uczniowie powinni już znać) i wtedy dobrze nazwana rzecz to punkt dla ucznia lub drużyny.
- Wybieramy kartę i tworzymy definicję słowa/opisujemy je w języku angielskim.
- Z kartami możemy poćwiczyć każdy czas i każdą strukturę. Np. uczniowie mają zestaw kart, a my zadajemy im pytanie np. „What are you doing now?” i muszą tak odpowiedzieć na pytanie, aby użyć słowa.
- Wykorzystałam te karty na zajęciach z 6 klasą i sprawdziły się rewelacyjnie. Każdy uczeń (było ich 14), dostał 3 karty (mogą się powtarzać wśród uczniów). Ja zadawałam im randomowe pytania typu „What’s your favourite season?”, „Why do you like summer?” albo „What are you going to do tomorrow?” i ich zadaniem było odpowiadać na pytania, ale zawierać w nich słowa z obrazków. Uczniowie muszą się czasem nieźle nakombinować. Byłam bardzo dumna z moich uczniów, bo starali się tworzyć naprawdę kreatywne zdania. Jeśli zdanie jest poprawne, uczeń pozbywa się karty i pierwsza osoba, która zostanie bez kart, wygrywa. Na niektóre pytania, odpowiadać chciała prawie cała grupa. Szło sprawnie, ale można to w pewien sposób ograniczyć i wprowadzić zasadę, że na jedno pytanie odpowiedzieć moze tylko trzech najszybciej zgłaszających się uczniów. U mnie, nie zgłaszali się zbyt szybko, bo potrzebowali chwili, zeby pomyśleć o odpowiedzi.
- 4-in-a-row – czyli takie kółko-krzyżyk, ale trochę inaczej,
- Zadanie na rozgrzewkę. Uczniowie pracują w parach i dostają po kilka kart. Ustawiam czas na 3 minutki i przez ten czas uczniowie zadają sobie pytania i na nie odpowiadają.
Ola
24 lutego, 2025 @ 09:59
Dziękuję za wspaniałe materiały!