Used to [speaking]
Do napisania tego postu przymierzałam się tysiące razy.
Uwielbiam prowadzić zajęcia poświęcone konstrukcji used to. Korzystam wtedy z wielu fajnych materiałów, a uczniowie mają okazję się rozgadać. Pokażę Wam dziś kilka aktywności/ćwiczeń, dostępnych w Internecie, z których korzystam oraz dorzucę coś od siebie 🙂
Obraz wart tysiąca słów…w sumie to nie jeden, a całe góry obrazków.
- jak Internet zmienił nasze życie = click
- życie przed i po 30 – click
- jak zmienia się życie kiedy stajemy się dorosłymi – click
- jak zmienia się życie mężczyzny po ślubie – click
- czasy się zmieniły, i to bardzo – click
Ponad 50 świetnych ilustracji do wykorzystania zarówno z młodzieżą jak i dorosłymi.
Używam również prezentacji, która zawiera 10 zdjęć z przeszłości. Uczniowie opisują życie ludzi używając struktury used to i fraz takich jak np. Most people used to…/People used to…/Most people didn’t use to…/People didn’t use to…/A lot of people used to…/Most women used to…
Uczniowie, szczególnie Ci młodsi, mogą się zdziwić na widok niektórych zdjęć. Kilka lat temu pokazałam zdjęcie telefonu z tarczą 8-letnim uczniom. Ha! Nie zapomnę ich min 😀
Do pracy z prezentacją można wykorzystać również pomysł, który opisywałam kilka miesięcy temu, pomysł z kostką do gry. Przed pokazaniem slajdu rzucamy kostką. Możemy do tego wykorzystać aplikację w telefonie (super sprawa:)). Liczba oczek określa minimalną liczbę zdań, które uczniowie muszą ułożyć o obrazku, oczywiście z konstrukcją used to. Ba! Można to urozmaicić jeszcze bardziej jeśli Wasi uczniowie lubią rywalizację. Dzielimy uczniów na drużyny. Rzucamy kostką, uczniowie pracując w swoich drużynach piszą zdania, a drużyna, która skończy zadanie jako pierwsza ( i zdania są poprawne) otrzymuje np. 3 punkty, kolejna 2, trzecia 1. Wszystkie zdania muszą być głośno odczytane i sprawdzone.
Zrobiłam również takie dwa albumy. Uczniowie wcielają się w postać dziadków i opowiadają wnukom o tym jak wyglądało ich życie kiedy byli młodsi.
Do każdego zdjęcia może powstać kilka różnych opisów i to jest super 🙂
Na sam koniec zaprezentuje Wam karty, które zrobiłam. Karty dostępne są w sklepie online Funglish. Można je zakupić jako materiał cyfrowy. Jeśli wybierasz opcję płatności PayPal lub Przelewy24 od razu pojawia Ci się link do pobrania materiałów w pdf. Jeśli robisz tradycyjny przelew materiały dostajesz na maila po zaksięgowaniu wpłaty.
Jeśli obserwujecie mój fanpage to pewnie wiecie, że w wakacje prowadzę zajęcia. Zdążyłam już kilkakrotnie wykorzystać te karty i jestem bardzo zadowolona z efektu. Przykład karty, która będzie dostępna w folderze do pobrania pod koniec wpisu.
Uczniowie tworzą zdania ustnie lub pisemnie. Mogą również tworzyć pytania np.: What time did you use to go to bed…?
W jednym pliku, który możecie nabyć w sklepie, znajduje się 11 kart w różnych rozmiarach:
- 1 karta na A4
- 2 karty na A4
- 4 karty na A4
- 9 karty na A4
Karty w małym formacie uczniowie wycinali, wklejali do zeszytów i opisywali pisemnie.
Pozdrawiam serdecznie,
Dominika
P.S. Dajcie znać czy i jak podobał się Wam dzisiejszy wpis 🙂
Anita
20 marca, 2019 @ 11:46
Very good ideas to practise past forms, comparing acitivities, appearance, style of life and so on… Great job!
Natalia
22 sierpnia, 2018 @ 20:08
Polecam też to zestawienie https://brightside.me/creativity-art/15-truthful-illustrations-proving-that-time-flies-way-too-fast-303660/. Wychodzą naprawdę świetne rozmowy:)