Games/Gry Vocabulary/Słownictwo Young Learners/Dzieci
Puzzle
Uwielbiam puzzle pod każdą postacią. Wykorzystuje je też na swoich zajęciach z dziećmi.
Niedawno zakupiłam nowe, a oto pierwsze z nich
Zestaw składa się z 16 dwuczęściowych puzzli. Zawierają one wyrazy takie jak: boat, rocket, telephone, egg, cup, ice cream, apple, ball, house, clock, balloon, kettle, cake, kite, sun i key.
Puzzle wykorzystuje na rózne sposoby i w róznych celach. Nie tylko mogą one służy nam jako powtórzenie słownictwa, ale można też je wykorzystać do jego wprowadzenia. Z łatwością zastąpią nam one flashcardy i można bawić się z nimi na podobnych zasadach (What’s missing? / Run/Crab walk/Swim/Fly to…/ Snap…)
Bawimy się również w guess what? ,czyli opisujemy przedmioty znajdujące się na obrazkach i zgadujemy, o które chodzi.
Młodsze dzieci mogą tworzyć proste konstrukcję z czasownikiem „to be” i opisywać rzeczy prostymi zdaniami, np. It’s a cup. It’s yellow. It’s small.
Oprócz wyżej wymienionych zabaw, można zagrać też w memory game (picture and word cards).
Kolejnymi puzzlami są My Activity Pack – Word Building (sklep)
Ogromny zestaw puzzli składający się z aż 220 elementów = 60 wyrazów z róznych kategorii
(zwierzęta, środki transportu, jedzenie, ludzie, przedmioty domowe itp.) . Są to 3-5-literowe wyrazy, przy czym każda literka to osobny element.
Puzzle są kolorowe, pięknie ilustrowane, aż chce się układać 🙂
A tu kilka przykładów:
I co jest świetne, do puzzli zostały dołączone dwie książeczki, w których jest mnóstwo świetnych ćwiczeń ze słownictwa ujętego na puzzlach i nie tylko.
Na pewno wykorzystam ze swoimi uczniami !
Z jedną z moich uczennic układałyśmy puzzle na zajęciach i opisywaliśmy te rzeczowniki („to be”, „can” „has got”). Najpierw segregowałyśmy elementy i wrzucałyśmy do ustalonych wcześniej kategorii. Próbowałyśmy zgadnąć co to jest, układałyśmy puzzle, kolejno z każdej kategorii i robiłyśmy powtórkę różnych struktur gramatycznych i słownictwa. Przy zwierzętach ćwiczyłyśmy has got oraz wyrazy takie jak np. wings, neck, przy przedmiotach domowych jak np. bed, lamp, powtórzyłyśmy prepositions.
Ilona
18 marca, 2015 @ 12:42
My activity pack zapowiada się świetnie! Trzeba będzie zainwestować.