Prezentacja „miszmasz”
Każdą lekcję, online i offline, zaczynam od powtórki. Uwielbiam przygotowywać prezentację, z których korzystam przez wiele lekcji z różnymi grupami i które łączą różne tematy i zagadnienia gramatyczno-leksykalne. W końcu to powtórki.
Dziś pokażę Wam jedną z takich prezentacji. Zrobienie jej zajęło mi dużo czasu, ale jest to materiał, z którego korzystam i będę korzystać z klasami 4-7 i nawet dorosłymi. Nie wszystkie slajdy będą pasować to każdej grupy. Wybieram te które pasują do poziomu i wieku poszczególnych grup.
Dzisiejszą prezentację „miszmasz” zaprezentuje na poniższych grafikach. Możecie kupić ją w moim sklepie za 20 zł. Niektóre slajdy można rozbudować i spędzić nad nimi więcej czasu. Niektóre propozycje urozmaiceń opiszę poniżej.
Prezentacja pdf składa się z 20 slajdów i podgląd wszystkich możecie zobaczyć na grafikach reklamowych.
POMYSŁY NA ROZWINIĘCIE KART
Karta „Make questions…”:
- uczniowie definiują słowa w języku angielskim;
- układają zdania o sobie używając danych słów, a reszta grupy zgaduje, czy zdanie było prawdziwe, czy fałszywe
Karta „Name all the animals…”
- jeden z uczniów wybiera jedno zwierzę i nie mówi na głos jego nazwy. Opisuje je, a reszta zgaduje co to jest;
- opisywanie ustne lub pisemne zwierząt z użyciem czasownika can, have got;
- nauczyciel(ka) wybiera jedno zwierzę, a uczniowie zadają pytania „Has it got…?”, tak, aby jak najszybciej zgadnąć, jakie zwierzę wybrał(a) nauczycielka/nauczyciel
Karta „Order some tea”:
- rozmowa o ulubionych rodzajach herbaty;
- czytanie dialogu i tworzenie własnych;
- rozbudowywanie dialogu (co jeszcze można zaproponować do herbaty);
- odgrywanie dialogów
Karta „Describe the picture”:
- dajemy uczniom 20 sekund na przyjrzenie się ilustracji. Po tym czasie zatrzymujemy udostępnianie ekranu, a uczniowie w czacie lub na wirtualnej tablicy wypisują wszystkie przedmioty, które zapamiętali z obrazka;
- rozmowa na temat ilustracji
Karta „What are they going to do?”:
- uczniowie opisują plany danych osób na podstawie obrazków;
- gdybają o danej osobie – ile może mieć lat, czym się interesować (na podstawie obrazka)
Karta „Compare the fruit”:
- dodatkowe pytania dotyczące owoców;
- dopisywanie innych, pasujących przymiotników
Karta z owocami:
- dodatkowe pytania: What’s your favourite fruit? Have you eaten any fruit today? Did you eat any fruit yesterday? Where do you usually buy fruit?;
- wymyślanie potraw z owocami;
Karta „What do they want?…”:
- mówimy o naszych pragnieniach, marzeniach;
- zadajemy sobie pytania i następnie relacjonujemy to, co powiedziała dana osoba;
- uczniowie rysują jakąś ikonę i podpisują „I want to…/I’d like to…”
Karta „What is the bear doing?”:
- uczniowie wyobrażają sobie, że są jakimiś zwierzęciem i opisują, co robią w danym momencie
Karta „Which slippers…?”:
- opisujemy wygląd kapci;
- uzasadniamy swój wybór;
- dopasowujemy dane kapcie do członków naszych rodzin/przyjaciół
Karta „What do you like doing?”:
- gdybają o danej osobie – ile może mieć lat, czym się interesować (na podstawie obrazka);
- opisujemy, co lubimy robić i pytamy inne osoby
Karta „What should…?”:
- rozmawiamy o tym, co my robimy, gdy złapiemy przeziębienie
Karta „Which mug/cup…?”:
- opisujemy wygląd kubków;
- mówimy komu moglibyśmy sprezentować dany kubek, czy filiżankę;
- uczniowie projektują własny kubek
Karta „What did they…?”:
- co można powiedzieć o tej parze?
- opisujemy, co robiliśmy wczoraj;
- prawda, czy fałsz? Uczeń opisuje, co robił wczoraj, a reszta grupy zgaduje, czy mówi prawdę, czy kłamie
Karta „Compare the animals”
- uczniowie dopisują inne przymiotniki i porównują zwierzęta
Karta „What’s there…?”:
- uczniowie opisują, czego nie ma w koszyku (no/any);
- uczniowie wyobrażają sobie, że 1) mają 10 złotych i muszą kupić coś do jedzenia, 2) muszą przygotować kolację dla 6 osób i idą na zakupy, 3) są bardzo głodni, ale mają tylko 6 zł – uczniowie dostają 2 minuty na narysowanie kilku produktów, a następnie opisują swoje koszyki
Karta „How often…?”:
- uczniowie pytają się wzajemnie, a następnie opisują, jak często ktoś coś robi np. „X hardly ever eats…”;
- uczeń mówi zdanie np. „I seldom play chess.”, a reszta uczniów zgaduje, czy to prawda, czy fałsz.
Karta „Order something…”:
- uczniowie analizują menu i mówią, co lubią, a czego nie;
- tworzymy dialogi i odgrywamy sytuacje
Karta „Describe the picture”:
- wyobrażamy sobie, że jesteśmy agentem nieruchomości i pokazujemy komuś mieszkanie. Opisujemy pomieszczenia, urządzenia itp.;
- uczniowie muszą wejść w role upierdliwego, potencjalnego kupca i przygotować kilka upierdliwych pytań
Karta „What should…?”
- rozmowa o zdrowym stylu życia;
- przygotowanie pomysłów, jakie healthy habits można umieścić w tzw. habit tracker.