Flashcard games
What’s missing?
Chyba jedna z najpopularniejszych zabaw z kartami. Prosimy dzieci aby dokładnie przyjrzały się kartom rozłożonym na podłodze lub znajdującym się na tablicy i po kilku sekundach zamknęły oczy. Dzieci głośno liczą do 10 a my w tym czasie zakrywamy lub zabieramy jedną kartę. Po otwarciu oczu uczniowie muszą powiedzieć jakiej karty brakuje.
Kartę może zabierać nauczyciel lub uczeń, a zgadywać może cała grupa lub jedna osoba, jeśli pracujemy w małych grupkach.
Crab walk/ Run / Swim / Penguin walk to…
Rozkładamy karty na podłodze w każdym zakamarku klasy. Wydajemy polecenia „Crab walk/ Run / Swim / Penguin walk/ Fly / Dance/ Drive a car/ Skip to… i wymieniamy jakąś rzecz z karty.
Ten, nine, eight, seven…
Take a Step
„Put your left/right foot/hand on…” Warto zachęcić inne dzieci do wydawania poleceń.
Często robię tak, że ustawiam dwie kolorowe szarfy na przeciwnych końcach sali, nazywam je punktem A i punktem B i zadaniem dzieci jest pokonać drogę z pkt A do B skacząc po (lub obok) kartach jednocześnie je nazywając. Czasem utrudniamy zabawę i jeden skok jest forward i jeden backward/forward/backward/forward/backward itd.
Hit a Card
Przyczepiamy karty do tablicy. Musimy mieć pod ręką miękką piłeczkę lub robimy kulkę z papieru. Uczeń podchodzi do tablicy, a my nazywamy kartę. Zadaniem ucznia jest w nią trafić.
Hot Ball
Dzieci siedzą w kółku na dywanie. Na środku rozkładamy odwrócone karty (jeśli gramy z uczniami, którzy potrafią już samodzielnie czytać, karty powinny zawierać same obrazki bez napisów). Podajemy uczniom piłkę i włączamy muzykę. Rzucają piłkę z rąk do rąk. Kiedy zatrzymam muzykę osoba, ktora trzyma piłkę musi odkryć jedną kartę i ją nazwać.
Guessing Game
1. Na środku klasy, tyłem do tablicy, stawiamy jedno krzesło. Wybieramy ochotnika, który musi na nim usiąść. Gdy już usiądzie, wtedy wybieramy jedną kartę i umiejscawiamy na tablicy. Zadaniem ucznia jest zadawanie różnych pytań w celu odgadnięcia co to za karta znajduje się na tablicy. Są różne wariacje gry. Ze starszymi uczniami możemy wprowadzi tylko Yes/No questions, ale prawdopodobnie zajmie to więcej czasu.
2. Każde dziecko losuje jedną kartę. Nikomu nie może jej pokazać ani zdradzić jej zawartości. Inne dzieci zadają pytania aż zgadną jaką kartę wylosował/a kolega.koleżanka.
Spin the Bottle
Oprócz kart potrzebna nam będzie plastikowa butelka. Siadamy w kółku. Pośrodku kładziemy butelkę, a wokół niej rozkładamy karty. Każdy uczeń kolejno kręci butelką, a gdy się zatrzyma musi on/ona nazwać kartę, którą butelka wskazuje.
Step by Step
Zakrywamy kartę (najlepiej wykorzystać do tego kartę bloku technicznego, który nie prześwituje) i odkrywamy ją powolutku. Odsłaniamy malutkie fragmenty obrazka. Zobaczymy jak szybko uczniowie zgadną co to jest.
Snap a Card
Rozkładamy karty na podłodze. Obrazki mogą się powtarzać. Uczniowie siedzą wokół nich. Nauczyciel lub uczniowie jeden po drugim wymienia nazwę, a uczniowie muszą „klepnąć” kartę.
True or False ?
Za pomocą linki dzielimy klasę na dwie części: yes i no. Ja wydrukowałam duże karty z napisami Yes/No, żeby się nie myliło. Podnoszę karty i je nazywam. Jeśli uczniowie uważają, że poprawnie nazwałam daną rzecz przechodzą na stronę Yes, a jeśli myślą, że zle to na No.
W swojej sali mam jeszcze możliwość zawieszenia linki i wtedy uczniowie przechodzą pod nią, co stanowi dla nich większą frajdę.
Alphabetical Order
Prosimy uczniów o ułożenie kart (nie zawierających napisów) w jednej linii w kolejności alfabetycznej.




Lada
12 lutego, 2018 @ 16:37
Great ideas, thank you !! Lada
Ola Poninska
30 listopada, 2017 @ 20:15
rewelacyjne pomysły zebrane w jednym miejscu! dziękuję 😉