Sticky notes
Sticky notes, czyli karteczki samoprzylepne chyba ma każdy (?). Ja zazwyczaj mam kilka zestawów w zapasie, bo często wykorzystuje je na zajęciach. Przedstawię kilka pomysłów z ich wykorzystaniem. Guess what/who / Twenty Questions Zabawa dość uniwersalna jako, że możemy wykorzystać ją przy okazji różnych tematów. Od zwierząt, do słynnych ludzi i jeszcze przymiotniki po drodze […]
Insects – cards&bingo
Ponieważ wiosna to też czas wszelkich owadów i innych stworzeń wrzucam karty obrazkowe i bingo, które zrobiłam z tej okazji. Karty można wydrukować podwójnie i wykorzystać je do memory game, można traktować je jako flashcards, a także wykorzystać do bingo. A teraz czas na BINGO. Uczniowie losują kartę bingo. […]
Flashcard games
Chyba każdy nauczyciel językowy ucząc dzieci wykorzystuje karty obrazkowe zwane flashcards. W swojej kolekcji posiadam ich dosłownie od groma. Zazwyczaj tworze je sama. Kiedyś bawiłam się w odrysowywanie, rysowanie, wycinanie, przyklejanie, teraz wykorzystuje obrazki ze stron takich jak openclipart.org czy sweetclipart.com i tworzę z nimi karty za pomocą strony picmonkey.com. Chciałabym się podzielić kilkoma uniwersalnymi zabawami z […]
Food – board games
Kilka wpisów temu pojawiły się karty i bingo do tematu Food (możesz je zobaczyć klikając tu), a dziś wrzucam trzy gry planszowe z róznym słownictwem związanym z jedzeniem. Gry są bardzo proste, wystarczy kostka do gry i pionki, które mogą być tak naprawdę wszystkim (od gumek do mazania bo kawałek papieru). Ja gry wydrukowałam […]
Memory game – spring
Kilka dni temu wrzuciłam wiosenne flashcards, które możecie znaleźć tu. Karty te wykorzystałam też do memory game, w którą gram, z racji prostego słownictwa, z najmłodszą grupą. Można skorzystać również z drugiego wariantu gry, czyli word + picture.
Animals – grammar
Często zdarza się, że podczas wypowiedzi ustnej uczniowie mylą czasowniki „to be„, „have got” i czasownik modalny „can„. Do ćwiczenia natchnęła mnie autorka innego bloga, która wykorzystała podobne ćwiczenie z pingwinami. Wykorzystałam więcej zwierząt, rozszerzyłam ćwiczenie nieco przez dodanie „can’t” do tabelki, choć w przyszłości myślę, że stworzę większą tabelę z podziałem na „are” / „aren’t”/ […]